رمزگشایی کمپین باشکوه تویوتا: 3 ایده استادانه «تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی» که قفل «تبدیل فالوور به مشتری» را باز می‌کند

ایده تولید محتوا برای پیج فروشگاهی

به اشتراک بگذارید!

ساعت‌ها در حال تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی و ارائه محصول‌تان هستید، آنقدر فکر کرده‌اید که دود از سرتان بلند شده و آنقدر تایپ کرده‌اید که نوک انگشتان‌تان بی‌حس شده و آنقدر به صفحه موبایل خیره شده‌اید که چشمان‌تان کاسه خون شده؛ محتوا را منتشر می‌کنید، اما دریغ از توجه مخاطبان‌تان و دربغ از جذب مشتری.

همانند روحی شده‌اید که هرچه فریاد می‌زنید «محصول من را بخرید» هیچ کس اصلا صدایتان را نمی‌شنود. بسیاری از راه های جذب مشتری را امتحان کرده‌اید؛ اما هیچ! چه کار می‌کنید؟

محتوای بیشتری تولید می‌کنید، جواب می‌دهد؟ جواب منفی است.

در ویدیوها داد و فریاد می‌زنید، جواب می‌دهد؟ جواب منفی است.

خودتان را از سقف آویزان می‌کنید. جواب می‌دهد؟ جواب منفی است.

با موزیک محسن یگانه رقص عربی می‌کنید. ایندفعه جواب می‌دهد؟ باز هم نه!

نگران نباشید، قرار نیست نوعی رقص به شما بگویم تا توجه مخاطبان‌تان را به خودتان و محصول‌تان جذب کنید. می‌خواهم ترفند ساخت 3 نوع محتوای قدرتمند و متقاعدکننده بگویم که باعث می‌شود حتی سردترین مخاطبان‌تان هم ترغیب شوند محصولات‌تان را امتحان کنند.

این 3 ایده تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی تان را می‌توانید در استوری، هایلایت، صفحه محصول سایت، پست‌های اینستاگرام و … استفاده کنید و سریعا اعتماد مخاطبان را جلب کنید و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

بیایید با تویوتا شروع کنیم.

ایده جذاب تولید محتوا در کمپین انگیزشی تویوتا

تویوتا کمپینی به نام Start Your Impossible در زمان برگزاری المپیک و پاراالمپیک برگزار کرد و کلی ویدیو تبلیغاتی منتشر کرد. در این ویدیوها داستان‌های واقعی و الهام‌بخش از ورزشکارانی را نشان داد که بر مشکلات معلولیت خودشان غلبه کرده بودند.

تبدیل فالوور به مشتری وفادار

مثلا یکی از آن ویدیوها یک اسکی‌کننده کانادایی به نام Lauren Woolstencroft را نشان می‌داد که به صورت مادرزادی دست چپ و 2 پا (از زانو به پایین) نداشت اما با این شرایط غیرعادی مبارزه کرد و توانست مدال طلای پاراالمپیک را ببرد.

تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام

واقعا اراده‌اش شگفت‌انگیز است!

تویوتا می‌گوید «توانایی جابه‌جایی فراتر از صرفا داشتن خودرو هست؛ بلکه باید کاری کنیم تا هر کسی توانایی حرکت و جابه‌جایی را به دست بیاورد»

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

حالا شما چطور از تویوتا برای کسب‌وکار کوچک خودتان الگوبرداری کنید؟ چطور محتوایی بسازید که چندین برابر محتواهای فعلی‌تان قدرت متقاعدسازی برای خرید داشته باشد؟ چطور تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی تان انجام دهید طوری که نهایت تبدیل فالوور به مشتری را تجربه کنید؟ چه جملاتی برای جلب اعتماد مشتری بگویید؟

3 قدم تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی که قدرت افسانه‌ای در متقاعدسازی مشتری دارند

  1. یک یا چند محصول پرفروش یا خاص را تعیین کنید.
  2. پولسازترین جامعه‌هدف‌تان را از نظر شغل یا سبک زندگی مشخص کنید. (مثلا کارمندان، مدیران، ورزشکاران، گیاه‌خواران، پزشکان، دانش‌آموزان، سربازان، فروشندگان پوشاک
  3. 3 نوع محتوا خلق کنید:

3 نوع تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام یا هر پلتفرم دیگری

  • پیام‌های شخصی‌سازی شده مختص همان جامعه هدف بنویسید. مهم این است که «با جزییات» و «مثال واقعی» باشد. سپس از آن‌ها در سایت، استوری، پست، دیرکت و حتی صحبت‌های حضوری با آن جامعه هدف استفاده کنید (در واقع به جای این که دائما به صورت عمومی و کُلی بگویید محصول‌تان به افراد کمک می‌کند، با جزییات و با مثال بگویید دقیقا به جامعه هدف‌تان (مثلا فروشندگان پوشاک) چه کمکی می‌کند)
  • ویدیو مصاحبه با آن جامعه هدف خاص (مثلا فروشندگان پوشاک) ضبط کنید (چرا و چطور آن مشتریان‌تان عاشق محصول‌تان شده‌اند و توانسته‌اند به اهداف‌شان برسند)
  • یک کاراکتر (یک نفر از جامعه هدف مثل یک فروشنده پوشاک) ایجاد کنید و برهه‌ای از زندگی او را بیان کنید که با استفاده از محصول شما مشکلش را حل کرده.

2 مثال کاربردی تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی برای نهایت تبدیل مخاطب به مشتری

می‌دانم! کمی گیج کننده به نظر می‌رسد. پس 2 مثال عملی تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی برایتان آورده‌ام تا همین امروز بتوانید این 3 نوع محتوا را تولید کنید و نهایت تبدیل فالوور به مشتری را تجربه کنید.

ایده تولید محتوا برای جذب مشتری پیج آرایشی

مثلا فروشگاه اینترنتی لوازم مراقبت پوسی دارید اما با وجود 10ها استوری معرفی محصولات، کسی به شما اهمیت نمی‌دهد. پس از مطالعه این مقاله تصمیم می‌گیرید با چند ایده تولید محتوا برای پیج فروشگاهی تان، فروش ضدآفتاب‌هایتان را چند برابر کنید.

ابتدا 1 جامعه هدف که می‌دانید از شما زیاد خرید کرده‌اند را مشخص می‌کنید، مثلا «کارمندان».

حالا با تکنیکی که گفتم، داستان‌هایی خلق و منتشر می‌کنید از این که چه کارمندانی و چرا عاشق محصولات شما بوده‌اند. این‌ها جملاتی برای جلب اعتماد مشتری هستند که برای تبدیل فالوور به مشتری فوق‌العاده موثر هستند.

جملات جذب مشتری در اینستاگرام برای پیج آرایشی

بیایید ابتدا پیام‌های شخصی‌سازی شده‌ای بنویسید که سریعا به مغز و قلب کارمندان نفوذ می‌کند:

مزیتبه جای بیان مزیت به صورت کلی:با جزییات بگویید آن مزیت چه کاربری برای جامعه هدف مد نظرتان دارد:
به جا نگذاشتن رد سفیدی روی پوست صورتضد آقتاب برند ISDIN روی صورت شما رد سفیدی باقی نمی‌گذارد و از گزند طعنه‌های دیگران در امان خواهید ماند.همکاران طعنه‌اندازتان حتی با دوربین شکاری هم متوجه نخواهند شد که  شما ضدآفتاب زده‌اید چون ضد آقتاب برند ISDIN روی صورت شما رد سفیدی باقی نمی‌گذارد.
بافت سبکبر خلاف ضدآفتاب‌های دیگر که انگار لایه‌ای چندکیلویی به پوست‌تان چسبانده‌اید، ضد آقتاب برند ISDIN بافت بسیار سبکی دارد و در زندگی روزمره شما را آزار نمی‌دهد.شما نیاز به ساعت‌ها تمرکز در محل کارتان دارید و ضد آفتاب‌هایی که بافت سنگینی دارند، دائما باعث عصبی شدن شما حین کار می‌شوند؛ فرشته نجات شما ضد آقتاب برند ISDIN است که حین کار اصلا حس نمی‌کنید ضدآفتاب زده‌اید.
زود جذب پوست شودضد آقتاب برند ISDIN حسابی در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند چون به سرعت جذب پوست می‌شود و نیاز نیست نیم‌ساعت منتظر جذب آن بمانید و بعد از خانه خارج شوید.ساعت 7 صبح بیدار شده‌اید، دیر شده است. سریع ضذ آفتاب می‌زنید و از خانه خارج می‌شوید. ساعت 7:30 به محل کار می‌رسید. ای وای! ضد آفتاب شما دیر جذب بوده هر آنچه اشعه خطرناک خورشید داشته جذب پوست‌تان شده. ضد آقتاب برند ISDIN دقیقا برای شماست که وقت اضافی ندارید.
باعث جوش نشودضد آقتاب برند ISDIN باعث جوش نمی‌شود و این جمله «چقدر جوش میزنی» را دیگر از خانواده و دوستان‌تان نمی‌شنوید.هر روز استرس این را دارید که نکند چیزی به صورت‌تان بزنید که مجبور شوید با کلی جوش وارد جلسات کاری شوید؟ تبریک می‌گویم؛ چون ضد آقتاب برند ISDIN مخصوص شما طراحی شده و اصلا باعث جوش نمی‌شود.

کافی است در تولید محتوا برای پیج فروشگاهی و معرفی محصولات‌تان از این تکنیک استفاده کنید تا مقاومت کارمندان در خرید محصولات‌تان را بشکنید.

ایده خلاقانه تولید محتوا برای تبدیل مخاطب به مشتری

همچنین می‌توانید مصاحبه‌هایی با متشریانی که کارمند هستند انجام دهید و از آن‌ها بخواهید بگویند چگونه محصولات شما زندگی کارمندی‌شان را بهبود داده؛ مثلا می‌گویند:

«همیشه در اداره همکارانم به دلیل سفید شدن پوستم از ضد آفتاب، با من شوخی می‌کردند که واقعا آزارم می‌داد. کاش زودتر با ضد آقتاب برند ISDIN مشکل آشنا می‌شدم چون هیچ رد سفیدی باقی نمی‌گذارد»

«همیشه از ضد آفتاب فرار می‌کردم چون واقعا نمی‌توانستم وجود یک لایه که روی پوستم سنگینی می‌کند را هضم کنم؛ به همین دلیل همیشه پوستم دارای لک بود. ضد آقتاب برند ISDIN واقعا سبک است و سریع هم جذب می‌شود و خیلی محکم خودش را وارد زندگی من کرده»

داستان سرایی و کاراکتر سازی برای تبدیل فالوور به مشتری فروشگاه اینترنتی آرایشی

علاوه بر این می‌توانید یک کاراکتر بسازید و از زبان او، سناریویی از زندگی‌اش را بیان کنید؛ سپس محتوا را در قالب متن، ویدیو، پست اسلایدی یا حتی سری استوری منتشر کنید. این متن برای جلب اعتماد مشتری فوق‌العاده اثرگذار است؛ مثلا بگویید:

«بچه‌ها این اسما است و کارشناس تولید محتوا در کمپانی X است.

اسما باید راس ساعت 8 سر کار حاضر شود اما همیشه دیر بیدار می‌شود و با استرس محصولات مراقبت پوستی مثل ضدآفتاب را می‌زند و به محل کار می‌رود.

امروز متوجه شد پوستش لک‌دار شده چون همکارانش دائما به او می‌گفتند با پوستت چه کرده‌ای!

به دکتر پوست که مراجعه کرد، فهمید ضدآفتابش دیرجذب است و فرصتی هم ندارند که در خانه بماند تا ضد آفتابش جذب شود. به نظر شما باید چه کاری انجام دهد؟

ضد آقتاب برند ISDIN بسیار سریع جذب می‌شود و دقیقا برای افرادی ساخته شده که وقت بسیار کمی دارند. برای سفارش …»

ایده تولید محتوا برای جذب مشتری برای خدمات طراحی سایت

یا مثلا خدمات طراحی سایت ارائه می‌کنید. متوجه شده‌اید پیام‌های کلی مانند «هرچه سریع‌تر سایت بسازید تا کسب‌وکارتان را از تغییرات ایمن کنید» افراد زیادی را ترغیب به استفاده از خدمات شما نمی‌کند. پس تصمیم گرفته‌اید جامعه هدف «فروشندگان پوشاک» را ترغیب کنید که سایت‌شان را راه بیندازند. چه می‌کنید؟

جملات جذب مشتری در اینستاگرام برای فروشنده خدمات طراحی سایت

مزیتبه جای بیان مزیت به صورت کلی:با جزییات بگویید آن مزیت چه کاربری برای جامعه هدف مد نظرتان دارد:
ایمن شدن کسب‌وکار در برابر تغییراتسایت سپر محافظ کسب‌وکارتان در برابر تغییرات محیطی است و کسب‌وکارتان را در شرایط سخت، زنده نگه می‌دارد.پوشاک به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد. قطعا هر روز نگرانید که نکند اینستاگرام از دور خارج شود و چندصد میلیون جنس روی دستم بماند. ایجاد یک سایت از نان شب هم برایتان واجب‌تر است.
امکان برگزاری کمپین‌های حرفه‌ایداشتن سایت به شما کمک می‌کند با حداقل تعداد کارمندان، کمپین‌های میلیاردی ایجاد کنید و دیگر در پیام‌های مشتریان در اینستاگرام غرق نشوید.وردپرس پلاگین‌های حرفه‌ای مختص فروش پوشاک دارد که سرعت سفارش مشتریان را نسبت به اینستاگرام حداقل 3 برابر افزایش می‌دهد. همچنین می‌توانید با پلاگین‌های مختص به Cross Selling بدون هیچ دردسری به هر مشتری، کلاه، دستکش یا … هم بفروشید. و این مساوی است با افزایش چشمگیر فروش در کمپین‌هایتان.
فروش از طرق گوگلداشتن سایت باعث می‌شود در گوگل رتبه بگیرید. نتیجه یک جریان جدید درآمدی پایدار است که با هیچ باد و بورانی از بین نمی‌رود.عبارت «خرید شلوار جین مردانه» 3000 بار در ماه جستجو می‌شود. تصور کنید رتبه 1 گوگل در این عبارت شوید و ماهیانه حداق 500 مشتری از گوگل بگیرید. حالا به نظرتان سایت ارزش سرمایه‌گذاری ندارد؟

ایده فوق‌العاده تولید محتوا برای تبدیل مخاطب به مشتری

 یا مثلا برای تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی تان، تعدادی از مشتری‌هایتان که فروشنده پوشاک هستند را انتخاب می‌کنید و ویدیوهای مصاحبه‌ای با آن‌ها ضبط می‌کنید. از آن‌ها می‌خواهید با جزییات، تجربه‌شان را بگویند؛ مثلا:

«من یک مغازه فروش لباس مردانه در پاساژ فلان دارم. به سختی داشتم اجاره‌ام را می‌دادم تا زمانی که توانستم با برگزاری کمپین به وسیله سایت، درآمدم را 5 برابر کنم»

«من یک پیج فروش شال و روسری با 10هزار فالوور دارم اما هر روز استرس این را داشتم که نکند با بسته شدن اینستاگرام، درآمدم هم قطع شود. حالا سایتم در عبارت «خرید شال ایرانی» رتبه سوم گوگل است و یک جریان درآمدی جدید و پایدار دارم.»

داستان سرایی و کاراکتر سازی برای تبدیل فالوور به مشتری فروشنده خدمات طراحی سایت

یا با کاراکتر سازی، سناریویی از زندگی جامعه هدف‌تان را بیان کنید:

«بچه‌ها این علی است، علی یک پیج فروش پوشاک دارد. به لطف خدا و تلاش خودش ماهیانه 70 میلیون تومان فروش دارد.

به تازگی حس می‌کند تعداد پیام‌هایش در دیرکت افزایش پیدا کرده و به تنهایی از پس آن‌ها برنمی‌آید. پس تصمیم گرفت تعدادی کارمند استخدام کند.

هر روز مشتریانش بیشتر می‌شوند و او هم دائما کارمندان جدیدی برای پاسخگویی استخدام می‌کرد.

به جایی رسید که چالش‌های مدیریت 10 نفر باعث شد متشریان هر روز بیشتر از خدماتش ناراضی شوند و کسب‌وکارش به ورشکستگی نزدیک شود. چرا این اتفاق افتاد؟ باید چه کاری انجام می‌داد؟

اگر به جای دیرکت اینستاگرام، فرآیند فروشش را از طریق سایت انجام میداد، می‌توانست بدون استخدام کارمند بیشتر تا ده‌ها برابر مشتری بیشتری بگیرد چون همه چیز اتوماتیک پیش می‌رود.»

در این ترفند، شما به جای این که روی همه مخاطبان‌تان تاثیر کمی بگذارید (که طبیعتا باعث 0 تومان فروش می‌شود) قسمت کوچکی از مخاطبان‌تان را انتخاب می‌کنید اما تاثیر فوق‌العاده قدرتمتدی روی آن‌ها می‌گذارید.

در نهایت

نکته جالب اینجاست که این نوع محتواها لایک یا کامنت بالایی نمی‌گیرند و اصلا در اکسپلور نمی‌روند؛ اما مهم نیست! چون یک ایده پولساز تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی تان است و برایتان فروش و جریان درآمدی ایجاد می‌کنند.

عضو خبرنامه شوید

جدیدترین تحلیل‌ها و کِیس اِستادی‌ها را به محض انتشار دریافت کنید

مقالات بیشتر

ایده تبلیغات خلاقانه
دسته‌بندی نشده

رمزگشایی طعنه کوکاکولا به پپسی و ۳ برند دیگر: چگونه با این ایده تبلیغات خلاقانه سر زبان‌ها بیفتیم؟

حدس می‌زنم کلمه اقتصاد توجه گوش‌تان خورده باشد؛ اجازه دهید رک بگویم، در این دنیا که غرق دریای پیام‌های تبلیغاتی شده‌ایم، در این دنیایی که

بهبود تجربه مشتری آنلاین در برند stitch fix
دسته‌بندی نشده

رمزگشایی مدیریت تجربه مشتری برند Stitch Fix: بهبود تجربه مشتری آنلاین با 4 ترفند هوشمندانه استفاده از اطلاعات مشتریان

فیلم سیمنایی دفترچه مرگ را تماشا کرده‌اید؟ دفترچه‌ای که نام هر فردی در آن نوشته می‌شد، به طور عجیبی کشته می‌شد! حالا چه می‌شد اگر